מנגישים את בשורת השמיטה והלכותיה לרבבות יהודים

    ארי טננבוים No Comments on מנגישים את בשורת השמיטה והלכותיה לרבבות יהודים
    19:48
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on שר הביטחון והרמטכ"ל החליטו: מינויים דרמטיים בצה"ל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ושבתה הארץ שבת לה': חודש הרחמים והסליחות בארגון הידברות הוא מטבע הדברים עמוס פעילויות ופרויקטים, לקראת החגים הבעל"ט. הלב נפתח, יהודים מכל שכבות העם מבקשים להתקרב ולהתפייס עם אבינו מלכנו לקראת יום הדין, והפעילים המסורים ממלאים את שליחותם מסביב לשעון, בשאיפה לחזק עוד יהודי ולקרב עוד משפחה לדרך התורה, רגע לפני שמלך במשפט יעמיד ארץ וכל באי עולם יערבון לפניו כבני מרום.

    לקראת שנת השמיטה תשפ"ב הבעל"ט הורו רבני הידברות להוסיף עוד נדבך לפעילות הקירוב הענפה, ולצאת למסע הסברה והדרכה על קיום מצוות השמיטה בקרב המון העם, שרובם אינם מודעים לפרטי ההלכות ודיני שנת השבע. ואכן במהלך הקיץ הוקם מערך ייעודי של שיעורי תורה, כנסים, חוברות הלכתיות בשפה ברורה ונעימה, לצד מענה הלכתי מסביב לשעון, במוקד ההלכה המאויש על ידי מורי הוראה מוסמכים, המשיבים בשפה ברורה ונעימה על כל השאלות הנוגעות לשנת השמיטה הקריבה ובאה.

    הרה"ג רבי ירון אשכנזי, חבר וועדת הרבנים של הידברות מרחיב על הפעילות: מאות אלפי יהודים מתקרבים בארץ ובעולם רואים בס"ד בארגון הידברות את הכתובת הטבעית לכל שאלה והתלבטות בנושאי יהדות והלכה. אנחנו עמלים כל השנה לפרסם ולחזק את המודעות במגוון נושאים תורניים והלכתיים, כמו למשל לגבי חשיבות ההקפדה על כשרות המאכלים, כשרות המטבח בבית היהודי ועוד. נושא השמיטה נוגע למעשה רק אחת לשבע שנים, ולכן המודעות אליה נמוכה יחסית בציבור זה, ואנו פועלים למלא את החסר בכל האמצעים העומדים לרשותנו בממלכת הקירוב של הידברות".

    במוקד ההלכתי מציינים כי בנוסף לשאלות מכלל הציבור, הגיעו גם עשרות פניות של חקלאים שביקשו הדרכה ומענה הלכתי להיערכות נכונה לקראת שנת השמיטה. "לא מדובר רק בהסברת מונחי היסוד כמו אוצר בית דין, פח שמיטה, יבול נוכרי, יבול חול, היתר מכירה וכדומה, אלא גם בהדרכה מעשית לחקלאים המודעים לפרטי המצווה אך נתקלים בסוגיות הלכתיות מורכבות בנוגע לתפעול השדה או היקב לקראת השמיטה. לא פעם אנחנו נדהמים לשמוע חקלאי מקיבוץ חילוני לחלוטין המדגיש באוזנינו כי הוא רוצה להדר ולהחמיר במצווה בלי שום פשרות והיתרים דחוקים, מי כעמך ישראל" מצהיר בהתרגשות הרה"ג רבי ירון אשכנזי, מבכירי רבני הקירוב והמפקח הרוחני של קו ההלכה.

    במקביל לפעילות בנושא שנת השמיטה עמלים בתקופה זו מאות פעילי הידברות על שורת פרויקטים ופעילויות רחבות היקף לקראת חגי תשרי, כולל כנסי סליחות ותשובה בכל רחבי הארץ, ייעוץ והדרכה בנושאי שמירת מצוות, העברת שיעורי תורה על משמעות ימי הרחמים והרצון ומצוות החג, בדיקה והתקנת מזוזת בבתים, סיוע ועזרה למשפחות נזקקות בעלי תשובה לקראת החגים ועוד, כאשר כולם מכוונים למטרה הקדושה: להשיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם.



    0 תגובות